tisdag 18 februari 2014

Sportlov

Nu har vi sportlov, det är rätt gött. Barnen  har varit hos mig, men ikväll åker de till sin pappa. Vi har mest slappat och kollat os. Igår var vi en sväng på stan Melker och jag, han klippte sig. Vilgot går på sportlovshockey mån-tor så jag har gått upp tidigt för att lämna honom 07.30. De dagar som är kvar av sportlovet ska jag ägna åt att måla, sovrum och kaklet i köket. 

sant

Annars börjar jag tröttna på all skit som skrivs om skolan och lärarna. Alla tycker så jäkla mycket och verkar veta vad som är bäst. I en undersökning på Aftonbladet fick man rösta vad som är viktigast att förbättra i skolan. Flest röster fick "ordningen i klassrummet". Jag vet inte vad man ska säga. Det är inte där problemet ligger. Ge oss lärare förutsättningarna att göra det vi är bäst på, nämligen lära kidsen att bli schyssta världsmedborgare som har en bra människosyn. Dessutom kommer de att ha fantastiska faktakunskaper, låt oss bara göra vårat jobb. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar