lördag 22 februari 2014

Blir förbannad!

Medmänsklighet

Facebook har börjat med något nytt. De föreslår olika grupper man kan gå med i, som de tycker passar mig (hur de nu vet det). Det jag blev förbannad, ledsen och upprörd över nu ikväll är att de föreslår att jag ska gå med i gruppen "Nej till tiggare i Linköping". Jag skulle ALDRIG gå med i en sådan grupp. Myterna och ryktena kring tiggarna är stor. De snackas om ligor och så vidare, hjälporganisationerna som träffar dessa människor håller inte med om att det är ligor. Tiggarna påminner mig om att människor har det jävligt svårt och försöker överleva, i Europa, Sverige, Linköping. Tänk på det nästa gång du ser en tiggare. Lyssna på min  kloka lille son Vilgot:

Mamma, tänk att dom har det bättre här i Sverige när de tigger än vad de har i sitt hemland. De måste ha det så dåligt och hemskt där. Sen har de säkert fått åka ifrån sina barn också, vem vill göra det frivilligt lixom?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar