fredag 29 november 2013

Black friday


Idag är det Black friday, USA:s största shopping- och REA-dag. Dagen efter Thanksgiving. Fenomenet verkar ha kommit till Sverige, många web-butiker har superrea idag. För några år sedan hade jag nog shoppat idag. Idag har jag omvärderat det där, det finns så oerhört mycket annat som är viktigt i livet. Det är ju inte så att den som har mest prylar när den dör vinner :) Vem blir lyckligare av att ha garderoben full av kläder som man knappt hinner använda, för stunden kanske man blir lite glad. Nej, jag väljer att spara mina pengar idag (har ju iof inte så mycket). Istället väljer jag att umgås med min fina vän Jenny och lyssna på poesi och ikväll får jag krypa ner bredvid den finaste i hela världen. Det är livskvalitet, det är bara barnen som fattas. De är hos sin pappa och har det bra där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar