torsdag 17 januari 2013

Bil-elände

Usch dagen började inte bra. Jag körde ut bilen ur garaget och sedan dog den. Jag fick hjälp av en granne att skjuta in den på en parkeringsficka. Sedan fick jag slänga mig på bussen för att ta mig till jobbet. Kom för sent men det är tur att man har världens bästa kollegor som har läget under kontroll. Antagligen är det generatorn som är paj. Fredrik ska hjälpa mig att laga den, så länge får jag låna mamma och Leos bil (tack). Har ju massa skjutsningar till hockey och handboll i helgen, är beroende av bilen. Annars har det varit en bra dag på jobbet. 


Igår var jag på utbildning hela dagen. Min klass och en annan på skolan (plus några andra klasser i kommunen)  är med i kommunens pilotprojekt om Ipads i skolan (kul). Igår var första träffen. Vi lärare fick varsin Ipad och sedan kommer jag få 13 stycken till mina elever. Nu sitter jag och kollar in bra skolappar, jättespännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar