söndag 19 maj 2013

Sköna maj!

Hurra för maj!
Adam och Eva
Hjärtat mitt.
En fin gammal grind.
Fantastisk utsikt.
Vilken underbar månad maj är! Tyvärr går tiden alldeles för fort, man hinner inte riktigt njuta av alla fina blommor, fågelsång osv. Det är så många måsten.... Igår hade jag iaf en riktigt fin dag där jag njöt av skönheten i naturen och av trevligt sällskap. Jag, Patrik och hans föräldrar åkte på utflykt i Östergötland. Först besökte vi Föllingsö naturreservat utanför Kisa. Det var jättefint, gullvivor blommade och göken gol. Vi åkte sedan vidare till Idhults naturreservat utanför Björkfors. Gud vad det var fint där. En fantastisk utsikt över två sjöar, underbar natur med blommande gullvivor, liljekonvaljer, mandelblom och de fina orkidéerna Adam och Eva. Vi fikade och tog fotade massor och bara njöt, en härlig dag! Sedan åkte vi hem och såg Sverige gå till VM-final i hockey, lagade mat och drack gott rosévin till och som avslutning på dagen stora mello. Jag gick dock och lade mig innan omröstningen, hörde att Danmark vann. Det var väl OK, antar jag...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar