torsdag 28 februari 2013

Helt sjuk....

arbetsbörda har man just nu. Nästa vecka ska vi börja med utvecklingssamtalen. Idag var det sista dagen för att skriva skriftliga omdömen. När man skrivit färdigt (som jag har som tur är) ska de skrivas ut, man ska skicka hem dessa, olika matriser vi gjort, och andra papper. Man ska utvärdera den gamla IUP:n och tänka på nya mål tillsammans med eleven. Samtidigt ska man ha bra, välplanerade lektioner. Det har pågått ett arbete med bedömning hela tiden men mer intensivt de senaste veckorna då man vill ha stenkoll på var de enskilda eleverna ligger i de olika ämnena. Det har varit oerhört mycket att göra. Vecka 11 har vi dessutom klasskonferens och till den ska det förberedas en del *suck*. 



Lärarnas riksförbund har anmält Stockholms stad till Arbetsmiljöverket för att lärarna har en för hög arbetsbelastning. LR har fått rätt, hoppas att fler fackförbund (avdelningar) sätter ner foten. Jag arbetade 2 dagar på mitt sportlov förra veckan. Ett sportlov som jag arbetat in eftersom vi har 45 timmars arbetsvecka. Den här veckan vill jag inte tänka på hur många timmar jag arbetat och kommande fyra veckor med utvecklingssamtal blir ju inte bättre. Så är det att vara lärare, oerhört roligt och fantastiskt men också slitsamt och stressande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar